Haere Mai (Welkom, Maori) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eveline - WaarBenJij.nu Haere Mai (Welkom, Maori) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eveline - WaarBenJij.nu

Haere Mai (Welkom, Maori)

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

16 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

En toen was het ineens zover. De laatste dag in NL begonnen de zenuwen toch wel wat op te spelen. In ieder geval hulde aan de uitvinder van de flightbag, het was toch wel prettig dat naast mijn overloaded backpack daar ook een, eveneens, overloaded weekendtas bijpaste, 2 in 1 tjakkaa:) Op Schiphol werd ik uitgezwaaid door mijn ouders en Jeroen waarna de grote reis kon beginnen. De vluchten zijn beiden goed en rustig verlopen en vielen alleszins mee. Het was in ieder geval een mooie gelegenheid om alvast wat Engels te oefenen met mijn Australische buurman: "Goh, the food is really sharp isn't it?", "Oh do you mean the knife....?" Verder leek het Marieke een goed idee om wat te experimenteren met fluimucil op singapore airport. Als toekomstig longarts heeft zij ervaren dat fluimucil toch echt gemaakt is om eerst op te lossen in een glas water alvorens het in te nemen. Zo ontkom je aan een bruisend effect in je maag...
25 Uur en 8 films later zetten we dan eindelijk, met toch wel pijnlijke knieen, voet op Nieuw-Zeelandse bodem. De douane kostte nog wel wat moeite omdat ik het 'ridicule' idee had gehad om wandelschoenen mee te nemen (?!?!) waardoor ik driedubbel gechecked werd. Enfin, 2 uur later lagen we dan toch in een prima bed in een ietwat crappy, smerig, vrij ongezellig en vooral ijskoud hostel.

De volgende ochtend begon goed met een huwelijksaanzoek van de buschauffeur waarna hij vervolgens lichtelijk afwijkte van zijn route om ons af te zetten bij ons hostel in Auckland centre (godzijdank want ook al vind ik die extra weekendtas nog steeds een erg goed idee, mijn armspieren waren er niet geheel op voorbereid..). De jetlag deed zijn intrede en ik geloof niet dat ik ooit op 1 dag zoveel liters koffie naar binnen heb gegoten (gelukkig is de starbucks hier wel wat goedkoper dan in NL--> en Marieke heeft al een maori-naam: Makuaki). Auckland is een leuke, levendige stad. Je merkt niet echt dat het 1,5 miljoen inwoners heeft en hoge flats zijn er nauwelijks ( er is toch genoeg grond dus het is vooral uitgestrekt). Ik vond het niet specifiek mooi en sommige stukken zelfs behoorlijk vervallen. Ik waande me in ieder geval regelmatig in een soort lasergame aangezien alle stoplichten een starwarsachtig geluid uitstoten als ze op groen springen, schrik me lam! Na wat regeldingen zijn we 's avonds uit eten gegaan in viaduct basin (thuishaven vh Nieuw Zeelandse zeilteam) waar we Ethan ontmoette. Ethan (40, engels en promillage te hoog) was bijna prof hockeyer, bijna prof hardloper en bijna prof volleyballer. Daarnaast wist hij ons een hoop leuke wetenswaardigheden te vertellen: Amsterdam is a country en wij waren Amsterdamians. Al met al werd het een hilarische avond met heerlijke wijn waarna we een goede nacht hebben gehad om onze jetlag uit te slapen. De volgende dag regende het pijpenstelen en zijn we op ons gemak het museum van Auckland gaan bezichtigen (leuk en interactief!). Meteen bemerkt dat fietsen niet zo'n heel strak plan is; sommige wegen hier zijn zo steil dat mijn vader (hoogtevrees) zich per direct om zou draaien. Verder zijn we naar de bioscoop geweest en hebben we Sushi gehaald (dat is hier zo ongeveer het enige wat echt een stuk goedkoper is dan in NL --> 5$(3E) voor 8 stuks sushi!!.

Gisteren waren we ongeveer 2 uur te vroeg op het vliegveld waarna we in ongeveer 50 min naar Wellington zijn gevlogen. Will Taylor, de prof van ons onderzoek, haalde ons op in zijn camper (haha zie je het voor je in NL?). Vervolgens volgde met camper en al een stadstour en bezochten we een prachtig uitzichtpunt waarbij we ook de breuklijn die dwars door Wellington loopt, konden zien liggen. (welk land bouwt zijn grootste steden nou midden op een breuklijn (Wellington) en een actieve vulkaan (Auckland)??). (Alhoewel, een land onder de zeespiegel is wellicht ook niet erg logisch). Echt heel bijzonder en superaardig dat Will zoveel moeite doet!! (trouwens over het algemeen zijn de NZ-ers echt abnormaal aardig). Wellington blijkt een hele leuke stad, gezellig, verzorgd en doet erg Europees aan. Rond het middaguur werden we bij ons hostel gedropt. Wederom prima hostel, net iets buiten het centrum. Heel huiselijk. We hebben de stad te voet verkent en wat inkopen gedaan. Vandaag eindigt hier de uitverkoop wat erin heeft geresulteerd dat ik nu nieuwe hardloopschoenen en een hardloopbroek heb (ja ik ga nu echt beginnen) (ja misschien ook wel wat geldverspilling).

Vandaag hebben we inkopen gedaan bij de harbourside market. het lijkt een beetje op de Kaaij in Nijmegen, veel rollende keukens, iets wat ik dus helemaal geweldig vind. Tevens vind je er een grote groentemarkt. De markt is alleen op zondag, maar de haven zou wel eens een plek kunnen worden waar je mij vaak gaat vinden.

Ik heb het dus prima naar mijn zin, begin aardig te settlen en verheug met op allerlei avonturen die zeker gaan komen. Overmorgen starten we met het onderzoek. We krijgen een office toegewezen op de uni en beginnen met een rondleiding op de faculteit. Ik ben erg benieuwd en heb er zin in!
Liefs Eveline
P.S. fotos komen op facebook. Als je geen fb hebt en ze graag via mail wilt, mail me dan even!

  • 16 Augustus 2015 - 10:27

    Silvester:

    Lieve Eveline,
    Wat een leuk verslag!
    Ik verheug me al op het vervolg. Succes met de start op de uni!

    Liefs,

    Pap

  • 16 Augustus 2015 - 16:08

    Elly Lindner:

    Leuk verslag. Je moet al die huwelijksaanzoeken maar rustig verzamelen dan kun je volgend jaar hier n keuze maken. Love elly

  • 16 Augustus 2015 - 23:33

    Robert:

    Dat klinkt als een super start. Veel plezier en succes zometeen!

  • 17 Augustus 2015 - 06:00

    Ilke:

    Leuk Eveline! En jij hebt natuurlijk wel weer gelijk een uitverkoop gevonden :P

  • 17 Augustus 2015 - 12:40

    Tess Van Eijk:

    Zeg je wat van mij dat ik lange verhalen schrijf.... Haha
    Leuk om te lezen, ben blij dat je goed bent aangekomen en goed wordt ontvangen daar!
    Veel succes op de stage! Xx

  • 17 Augustus 2015 - 12:41

    Tess Van Eijk:

    Oja, en succes met hardlopen! Neem ze ook mee naar Australië, dan kunnen we samen een rondje lopen ;-)

  • 19 Augustus 2015 - 11:26

    Olga:

    Mooie berichten, Eveline! Ik ben ook benieuwd wat je van de NZ-se keuken vindt, en er komen ook steeds meer wijnen vandaan: zondagavond dronken wij een lekker witte en dachten aan jou! Veel plezier en succes met je onderzoek naar jicht. Liefs van Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Eveline

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3695

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 05 Januari 2016

NZ en Australie

Landen bezocht: